På Wed, 22 Mar 2017 15:09:05 +0100
Andreas Hammershøj <h.h.ka...@gmail.com> skrev:
> [...]
> nærmere ind til) som han gerne vil dele, men har ikke selv knowhow
> eller ressourcer til at gå i gang.
>
> Jeg vil selvfølgelig sige følgende:
>
> - mange tak for interessen:)
> - han skal være sikker på at han har ret til at dele data (ift. OSM's
> licens)
> - masseimport er en sjældenthed i OSM-regi af de sædvanlige grunde...
>
> Når det er sagt, hvordan står vi så ift. til at modtage kommunal data?
> - er det noget vi generelt har interesse for?
> - i så fald, hvilke datasæt kunne være interessante?

Hvad har han?

Måske hastighedsgrænser, vejbelægninger, access, offentlige toiletter,
glascontainere, elbilladestandere, museer.

> - praktisk, hvordan vil vi gerne have data overleveret?

Noget JSON ville være rart.

Men der vigtigste er nok at det er samme format som andre kommuner.

Og at nye data kan hentes automatisk. Dvs at der fx er en permanent URL.

Jeg har set lidt http://data.kk.dk/

Der er jo mange interessante ting.
Og data er dejligt ensartede.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en generalisering af:
http://digitalfrihed.dk/restaurants/all.html

Hvis alle kommuner bruge samme format til alting så kunne vi stort set
bare lave et hjælpeværktøj for punkter, linier og arealer og en mapning
for hvert datasæt.

Så kunne OSM brugere checke for dubletter, justere positionen, og rette
til.

I København kunne jeg godt tænke mig at få beboerlicenszoner med i OSM.