Hej Jørgen

Rigtigt godt stykke arbejde med de frie data af Stednavne. Vedr.
manglende byer - så er det jo nok place=hamlet disse hører under ved
en tagging i OSM  og ikke "place=town eller place=village.

En anden ting som folkene bag Danske Stednavne godt er klar over er fx
gårdnavne - fx Mejerigård (kilde Danske Stednavne) i Lyngerup i Fr.
sund kommune, den hedder altså Mejerigården (står på havneskiltet på
gården)  så man skal passe på med ukritisk sofakortlægning - I stedet
for tag en tur ud i virkeligheden og se på navnene for fx gårde. En
anden ting - Det plejer at være stuehuset (indtegnet bygningspolygon)
på en gård man sætter navnet på gården på. Fx adressepunkter med et
gårdnavn er 99% altid inden sat inden i stuehusets område.

Andre ting vedr. navne på fx skoler - som har skiftet navn de sidste
par år fx Skovvejens Skole Afdeling Øst (Ballerup) Her bibeholder jeg
det gamle navn med følgende OSM tag "old_name=Egebjergskolen" - Så det
derved stadigvæk er søgbart, da folk stadigvæk i daglig omtale bruger
disse gamle navne.

Med venlig hilsen
Søren Johannessen