Michael Andersen:
> Ihvertfald i Osmand kan man taste højden på sit køretøj ind, men hvem kender
> den og
>
> tænker på taste det ind inden man kører?

Man skal jo kun taste det ind når man kører i en ny bil.
Og hvis man nu kører i to lastbiler, der ikke var helt lige høje, så kunne man
jo
taste højden for den laveste ind,
Og i Osmand kan man lave flere "driving" profiler, så man har en for hver
lastbil.

Hvis jeg kørte rundt i en lastbil, der var omkring 3 meter høj, så ville jeg
helt
sikkert taste højden for min lastbil ind i Osmand.

Hvis man ikke ved hvor høj ens bil er, så hjælper skiltningen jo heller ikke.

Faktisk har jeg engang sat højden til 2 meter for min bil (hvilket er rigeligt).
Men det var nok mest fordi jeg undersøgte, hvad Osmand kunne.

Og der findes næppe nogen broer, parkeringskældre, færger osv, der er for lave
til
min bil.

Desuden så sidder jeg jo med øjnene næsten oppe under taget på min lille bil,
så jeg
kunne nok godt på øjemål vurdere om den gik.

Men hvis lastbilen er dobbelt så høj, som førerhuset, så er det svært.

--
Niels Elgaard Larsen