2011/9/11 Tihomir Heidelberg - 9a4gl <9a...@hamradio.hr>:
> Ma nije sporana usluga, tj. se vjerojatno se to sve može izganjati i
> zadovoljiti sve propise.
>
> No, prema važećim propisima sporan je radijski dio, tj. nedozvoljena uporaba
> radijskog spektra. Po mojim saznanjima (a to znači informacije stare par
> godina), na 2.4GHz smiješ emitirati 100mW E.I.R.P a na 5.7GHz 25mw E.I.R.P.
> ! Za laike i praktične ljude to znači BEZ VANJSKE ANTENE. Brzim pregledom
> vidim da se nije ništa promjenilo, a niti nebude, bar ne u takvoj mjeri da
> možeš uzeti 400mW karticu i staviti 30dBi antenu. Takva upotreba radijskog
> [...]

Taj dio zakona slobodno možeš zaboraviti, jer nije praktičan za
primjenjivanje i nitko ga ne provjerava, niti Hakom ima volje, niti
ljudi da se time bave, a i zašto bi kada je nelicenciran spektar.
Jedva stignu ganjati hvatiti kraj s krajem na licenciranim bandovima.
Znam ljude koji rade u Hakomu i oni mi govore da se na ISM bandu može
raditi skoro bilo što (naravno ne pretjerivati).

Kada bi se taj neprimjenjiv zakon krenuo provoditi najmanje bi
problema imale wifi udruge. Nema državne, županijske i gradske
instirucije ili bilo koje malo veće firme koja nema svoj neki link na
2.4 Ghz, a svi oni prelaze 20dBm to 100mW izračene snage.

Pogledaj malo na stranicama grada Rijeke, oni se javno hvale kako su
cijeli grad pokrili s +50dBm signalom, zatim imaš PulaWireless u kojem
sudjeluju Grad Pula, Carnet i Pula Wireless. CARNet ima dosta svoje
mreže i po drugim gradovima, pogađaš isto van zakona. U Osijeku znam
da Županijski zavod za informatiku ima svoje 2.4 linkove, također van
zakona... itd itd.

Teorija je jedno no praksa je sasvim nešto drugo.

Konkretno prvi dio koji mi radimo u Osijeku u sklopu projekta Otvorena
mreža i taj dio zakonske regulative možemo zadovoljiti, pošto trenutno
postavljamo male tp-link routere s tvorničkim 5dB antenama.

Slažem se da ovo nije rasprava za ovu listu, no morao sam odgovoriti
na krive navode ;)