On 22.12.2017 12:10, Janko Mihelić wrote:
Najbliže što sam našao je ovaj dokument:

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_06_79_1640.html
i dopune:
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_05_57_1123.html

Zanimljivi su Članak 9. i Članak 48. Ni u jednom ni u drugom nisam vidio spominjanje znakova ograničenja brzine. Pretpostavljam da su te znakove stavili zbog učestalog kršenja zakona, a zakon kaže da se od obale do 150 metara od obale smije voziti ne više od 5 čvorova, a od 150 do 300 metara ne više od 8 čvorova. Glisirati se smije samo dalje od 300 metara.

Ne bih to mapirao dok ne nađemo zakon koji obvezuje plovila da poštuju te znakove. Možda se spominje negdje, a ja nisam našao. Ako se ti znakovi stvarno po zakonu moraju poštovati, onda mislim da bi trebalo nacrtati površinu gdje je to maksimalna brzina, i onda na tu površinu staviti tagove area=yes + maxspeed=4 kn

Janko

Pozdrav,
izvinjavam se na kasnom odgovoru, imao sam puno posla u nekim drugim dijelovima mape:)

Nisam ni ja našao neki opšti propis, ali sam našao ovo, konkretno za Rijeku:

http://www.portauthority.hr/documents/pravilnik-rijeka-hr_v16.pdf

Vidio sam i veoma sličan dokument za Šibenik (mada u drugom formatu i pod malo drugačijim nazivom), tako da pretpostavljam da postoji tako nešto za svaku luku. Dokle je ovo obavezujuće, odnosno da li ovo ima status zakona, to već ne znam.

Ovdje se konkretno spominje dozvoljena brzina 5 čvorova za "sve brodove i brodice koji plove akvatorijem Luke" i VHF kanal 09, kao što piše na tabli na lukobranu.

Takođe, u dokumentu je definisana i "Luka", odnosno "lučko područje Lučke uprave Rijeka", koje bi valjda trebalo da bude obuhvaćeno u poligonu "Luka Rijeka", samo nisam siguran kako mapirati, s obzirom da se radi o kombinaciji kopnenih i vodenih područja.

Pozdrav,

--
Michal