Welkom Joachim!
Er is ook een Nederlandse versie:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Nl:Beginners_Guide
Wees niet bang om wat te grasduinen door de site. Volg links die naar
meer informatie leiden.
Lees ook vooral de bijdragen van de mensen hier op de nieuwsbrief. In
het begin snap je misschien niet alles (ik moet ook nog wel eens wat
overslaan...) maar langzaamaan wordt alles wel duidelijker.

Het zou ons ook een hoop helpen als je probeert je vragen zo specifiek
mogelijk te stellen.

Heb je ervaring met GPS?
Hoe gebruik je je apparaat op dit moment? Met welke software?
Heb je de help van de editor doorgelezen?

Als je onzeker bent over hoe verder, dan kun je overwegen om eerst
eens naar een Mapping Party te komen. Er is er binnenkort een in Den
Haag, zie hier het overzicht:

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Digitale_Pioniers_Funding_2007

Als je daar niet heen kunt, kun je misschien proberen af te spreken
met iemand die al meer ervaring heeft en een beetje in de buurt woont.

Ik ben ook pas net begonnen en heb veel gehad aan de tips van ervaren
gebruikers, niet alleen hier op de nieuwsbrief maar ook op de mapping
party.

Op 20-06-07 heeft Joachim de Ridder<[EMAIL PROTECTED]> het
volgende geschreven:

martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.handsomedevil.nl/