Dames en Heren,

ik probeer Haarlem en mijn geboorteplekje in Noordwijkerhout wat op de
kaart te zetten. Hierbij loop ik tegen een paar probleempjes aan:

- N-weg-namen zie je graag aangegeven op de kaart, maar verschillende
delen van die wegen hebben ook verschillende namen (als voorbeeld: N206
loopt van Zandvoort via Vogelenzang, Noordwijkerhout enz ezn naar ...
Leiden geloof ik. Ik kan echter maar een keer de 'name'-eigenschap
opgeven. Heb op kleinere stukken toen maar 'N123, Kaasweg' oid als name
gegeven, maar bij die N206 zou ik dan de (nu al redelijk) (door iemand
anders) ingetekende N206 moeten gaan opdelen en ????
Hoe doen de ervaren mappers dat, en staan hier ergens richtlijnen voor?

- plaats en wijklabels. Op verschillende kaarten (www.openstreetmap.org
en www.informationfreeway.org) lijken verschillende plaatslabels te
staan. Het plaatsen van bijvoorbeeld wijk-namen lijkt me best zinnig.
Maar hoe doe je dat?
En: kun je zoiets dus ook 'schaalafhankelijk' maken (ws is het zo dat je
net als highway-types ook labeltypes hebt oid?
Zijn hier ergens richtlijntjes voor te vinden

- ad Zoran: wat is de status van het misschien aanleveren van de
hoofdwegen van NL door een bedrijf X?

- algemeen: zijn er veel ervaringen van mensen met 'goed meewerkende
gemeenten'? En zo ja: waaruit bestaat die medewerking dan: data?
kaarten? anders? Ik wil de gemeente Haarlem namelijk eens benaderen en
vraag me af wat ik redelijkerwijs van ze kan vragen.

Groet Richard Duivenvoorde