Martijn van Oosterhout wrote:

> Dit lijkt mij ook beter. Ik heb geprobeerd te bedenken wat eigenlijk
> bedoeld wordt met "verplicht" en ik denk dat jij het goed hebt: ze
> bedoelen dat de weg ernaast verboden is voor fietsers.
>
> Bestaan er "verplichte" fietspaden naast een weg waar je ook gewoon op
> kan fietsen?

uhm niet gewoon, maar als je op een fiets (al dan niet met aanhanger)
met meer dan twee wielen rijdt die breder is dan 75 centimeter, dan mag
je op de weg fietsen, tenzij de weg gesloten is voor fietsers middels
bord zoveel (g11?). (fiets op twee wielen mg niet breder zijn dan 75 cm).

Groets,

Jaap-Andre