Die relation heb je als je gemeentegrenzen hebt (en die zitten in
OSM, toch?).
Het is dan wel een geografische relatie, maar daaruit is eenvoudig
een relatietabel te destilleren.
Het enige waarmee je dan rekening moet houden is het volgende:
* Hoe straatsegmenten toe te wijzen die gemeentegrenzen snijden of
raken?
* Wegen met dezelfde naam bestaan neem ik aan uit meerdere segmenten,
uniek maken dus.

Om een dergelijk bestand ook daadwerkelijk waardevol te laten zijn is
het daarnaast ook nog belangrijk om na te denken over de schrijfwijze
van straatnamen. Er zijn drie 'officiele' conventies:
* PTT-schrijfwijze (het meest ingekort, met maximaal 17 posities)
* NEN-schrijfwijze (postcodeboek-vorm, maximaal 24 posities)
* Officiele schrijfwijze (zoals door raadsbesluit gemeente
vastgesteld, maximaal 43 posities).

De laatstgenoemde schrijfwijze vind je op de straatnaambordjes en
verdient dus de voorkeur voor weergave op een kaart, maar voor
integratiedoeleinden kunnen andere formaten worden verlangd.

Martijn

Op 15-okt-2007, om 12:45 heeft Rob het volgende geschreven: