Freek wrote:

> [...]
> er iemand al een eigen tagging-schema gebruikt hiervoor? (ncn en lcn zijn
> namelijk niet echt eenduidig in Nederland.)
> Ik zie dat er al wel een pagina is:
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Nl:Fietsroutes
> Maar voor bijvoorbeeld knooppunten van het fietsknooppuntennetwerk heb je
> eigenlijk meer informatie nodig (de regio).

> Ik denk dat de skate-routes niet echt "vast" zijn (bijv. met borden
> aangegeven), of wel? De OSM route-tags gaan meer over vaste routes (daar zou
> bijvoorbeeld een fietsknooppuntennetwerk-route wel onder vallen).
Nee (geen borden). Ik probeer alleen de juiste tag(s) te zoeken (of voor
te stellen) om aan te geven:
"dit wegdeel maakt onderdeel uit van een netwerk van skatepaden en is
<zeer slecht...zeer goed> berijdbaar". Bijv. dan kan iemand onderweg
deze kaart op mobiel inzien. Misschien is "route" dan weer niet de
juiste keus maar bijv.
skateway="grade0..grade5" dus met 1 tag...

Daarnaast, in later stadium, zijn er ook "echte" routes bijv.
"11-steden", "ronde hoep" met begin/eindpunt, beschrijving etc.

> P.S. Ik zie nu pas Justs opmerking staan: "leukste presentatie van de dag!".
> Kijk, dat hebben we nodig! :-)

Just