Martijn wrote:
> Het is iets meer geknutsel (en daarom wellicht ook niet een handige
> oplossing voor OSM), maar de nokia 770, de voorloper van de voorloper
> van de 810, is niet waterdicht, maar kan prima samen met een bluetooth
> GPS maemo mapper draaien. Heeft ook wifi, enzo.
> En die kost, als je hem importeert, minder dan E100 (+70 oid voor een
> goede BT gps).
> Ik denk niet dat dat het beste idee is voor OSM, maar wellicht wel voor
> enthousiaste hobbyisten.

Afgezien van de prijs heeft de 810 toch een paar mooie voordelen:
nieuwere CPU met ongeveer 2x de snelheid, 2x zoveel RAM en 2x zoveel
Flash geheugen als de 770. Plus toetsenbord en ingebouwde GPS. Maar goed
daar betaal je wel voor ;)

Stel je toch eens voor: toerend door de stad bekijk je de kaart
afkomstig een (eigen) slippy map server. Je past her en der wat aan en
download via een onbeveiligde (of WirelessLeiden achtige) verbinding de
nieuw gerenderde tiles. Of misschien nog mooier een realtime vector
teken versie van Maemo mapper (bijv. Gosmore, RoadNav of RoadMap). Wauw! :P