De provincie bepaalt dat niet op halteniveau. Zij stellen
randvoorwaarden (elke kern van 5.000 inwoners moet worden aangedaan
door een lijndienst met uurfrequentie, elke woning binnen een kern
moet binnen 500 meter van een halte liggen). De vervoerbedrijven
tekenen in op een concessie en bepalen zelf hoe (ligging haltes,
lijnvoering) ze aan die randvoorwaarden voldoen. De provincies zijn
dus geen eigenaar van die geodata. Ik kan me echter wel voostellen dat
de provincies in het kader van deze intentieverklaring en het
achterliggende beleid druk op de bedrijven uit willen oefenen om de
informatie vrij te geven, omdat zij het belangrijk vinden dat deze
informatie breder ingezet kan worden.

Martijn

Op 7 dec 2007, om 13:10 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven: