On Sun, January 27, 2008 8:36 pm, Lambertus wrote:
> Zo, het kost de mens een paar grijze haren maar het is gelukt. Onderstaand
> de concept tekst,  graag commentaar. Buiten de Friese media (LC, FD, OF)
> en
> ons blog, welke media zullen we hierme verblijden?

Digitale publicaties hebben ons vorige persbericht goed opgepikt.
http://www.google.nl/search?q=%22voorop+lopen+door+vrije+data%22&hl=nl&client=firefox-a&rls=com.ubuntu:en-US:official&start=10&sa=N

Die zou ik zeker wat sturen. Maar het kan denk ik ook wel via de
vrijschrift perslijst, daar staan honderden mensen op.

> =PERSBERICHT=
> aldus een woordvoerder van OpenStreetMap.

Naam noemen, anonieme woordvoerders hebben we niet.

voorbeeld
http://mailman.vrijschrift.org/pipermail/news/2007-December/000075.html

Probeer het zo te schrijven dat een publicatie het zo over kan nemen. Dus
objectieve feiten, meningen toeschrijven aan woordvoerder. Alsof ze hem
aan de telefoon hebben gehad, zeg maar.

Wiebe, voorzitter van vrijschrift woont in Friesland, import, dat wel,
maar misschien kent hij nog iemand voor een friese vertaling.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante