Gut, je zou toch zeggen dat ze deze paniekreactiefase ondertussen
zouden zijn gepasseerd. Ik zou verwachten dat de kaartenmakers die op
de Nederlandse markt opereren ondertussen snode plannen aan het smeden
zijn om hun toegevoegde waarde uit te buiten. Alleen bij Falk zie ik
daar iets van terug - in de opmerking waar Martin Bruin suggereert dat
het onderhoud van het NWB dan ook zou moeten worden aanbesteed. Geen
gekke gedachte.

Hoe dan ook, wij moeten ons onderhand ook eens gaan bezinnen op hoe we
met het NWB om moeten gaan. Het lijkt me duidelijk dat het ook voor
OSM een verrijking van de dataset zal betekenen, maar op welke manier?
Moet de AND-data worden vervangen door NWB-data (als het gaat om de
genummerde of benoemde wegen, want dat is wat de scope van het NWB
is)? Hoe verhoudt kwaliteit (volledigheid, actualiteit) van AND en NWB
zich tot elkaar? Over deze vragen moeten we ons gaan buigen, wat mij
betreft door een aantal case studies en vergelijking van de metadata
(kwantitatief en kwalitatief).

1 januari 2009 is het voor je het weet.

--
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 29 jan 2008, om 01:43 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven: