2008/1/30 Rob <[EMAIL PROTECTED]>:
> Ik wil wel eens van Martijn (kleptog) weten wat zo'n layer kost aan disk
> ruimte
> weten hoeveel custom layers we nog kunnen verzinnen ;)

Harde schijf ruimte is niet het probleem, CPU is. Hier zijn de cijfers:

179M    /home/mapnik/osm/tilecache/and-orig
213M    /home/mapnik/osm/tilecache/indchi
852M    /home/mapnik/osm/tilecache/mapnik
577M    /home/mapnik/osm/tilecache/nld-carnaval
286M    /home/mapnik/osm/tilecache/nld-fy
75M     /home/mapnik/osm/tilecache/nld-orig
83M     /home/mapnik/osm/tilecache/zonedata

En bedenk nog dat deze tiles niet eens gecomprimeerd zijn (volle
24-bit PNGs). Dat zou schijf ruimte schelen, maar wij hebben niet echt
de CPU ervoor. Nieuwere versies van mapnik hebben een snelle
algorithme, als wij die gaan gebruiken dan wordt hardeschijf echt
helemaal geen probleem.

Dit zijn dus de tiles die mensen hebben gevraagd. nld-fy, nld-carnaval
en mapnik zijn alles binnen twee dagen, de rest zijn voor een week.
Waar het soms misgaat is als je een layer wist in een keer dan moet de
volgende gebruiker gelijk alles renderen, dan gaat de load eventjes
naar 15 of zo voor een minuut of 5-10. Dat kan je ook verzachten, maar
ik geloof dat wij nu 0.25CPU hebben dus als je dat verhoogd gaat het
waarschijnlijk al snel een stuk beter.

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <[EMAIL PROTECTED]> http://svana.org/kleptog/