Ik ben een beetje aan het kijken naar het fietsroutenetwerk, daarvan
zijn vele knooppunten al de gps gegevens bekend, bv
http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland_files/wpned-zuid.gpx, en
deze mogen we ook gebruiken.
Met JOSM heb ik geheel Schouwen Duiveland en Goeree-Overflakkee. Alleen
echt lekker opschieten doet dat niet.
Zou er een mogelijkheid zijn de invoer te automatiseren? Ik heb er
alleen geen ervaring mee, wil wel het een en ander uitzoeken maar heb zo
helemaal geen idee of het kan en al het niet haalbaar is hoor ik dat
liever direct dan pas na dagen lopen klooien.

Probleem dat ik voorzie, is het bepalen van de juiste node. Meestal komt
een punt wel aardig in de buurt van een node maar dat is nooit helemaal
spot-on. Is het mogelijk te zoeken naar een OSM-node in een straal van,
zeg, 5m om het gps punt uit het bestand? Daarnaast zullen ook niet alle
nodes erop staan aangezien niet alle fietspaden op de kaart staan.

Grote kans dus dat er iets mis gaat en het niet helemaal juist op de
kaart staat. Aan de andere kant in hoe verre wil je alleen geheel juiste
info in de database opnemen. Dat kan natuurlijk wel maar dat duurt erg
lang en je kunt maar weinig met de kaart doen. Je kunt ook de info wel
opnemen en dan vertrouwen op verbetering in de loop van de tijd door
gebruikers.