On Tue, 12 Feb 2008 02:17:14 +0100
Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Klopt toch niet helemaal, er zijn ook nodes die alleen een AND tag
> hebben en geen highway tag, maar zijn soms wel degelijk een weg. De
> ander kant op zou beter werken, dus geen rail, geen landuse enz., heb
> alleen geen ideeof dat ook kan.

De selectie kijkt naar de tags op de ways, niet naar die op de nodes.
Het neemt simpelweg alle nodes die onderdeel zijn van (minstens) één van
de geselecteerde ways. De laatste node in het bestand is bijvoorbeeld
een "amenity=parking" en heeft zelf helemaal geen highway tag.

Volgens mij is het zelfs zo dat bovenstaande waarden voor de highway
tag alleen zinvol zijn op ways en niet op nodes. De enige (land)wegen
die ik ooit heb gezien zonder highway tag waren "FIXME previously
unwayed segments" (of zoiets) en die lagen allemaal in het buitenland :)

Groetjes,
Cartinus