Hoi Rob,

ik had laatst ook een vraag over nederlandse postcodes, en kwam toen bij
geonames.org uit. Die hebben van heel veel pc4 (dus alleen de eerste 4
cijfers) een x,y,gemeente en woonplaats.

Ik denk dat (zolang tnt tenminste de boel niet vrij geeft) het best
waardevol zou zijn om een soort 'open'-postcode tabel op te zetten. Evt
naar analogie van
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Free_The_Postcode
en
http://www.freethepostcode.org/ voor de UK

Wat zat er voor data in AND? Ook punten of polygonen?

Ik heb een vrij recente set xy-postcodes van geonames.org hier. Ik ben
erg benieuwd in hoeverre die data overeen komt.

Groet

Richard Duivenvoorde