On Wednesday 04 June 2008 13:15:57 Rob wrote:
> de population tag doet helemaal niets
Weet je dat zeker? Haarlem en Almere zijn beiden een city net als Amsterdam.
Alleen Amsterdam heeft geen population tag. Voor alle zekerheid maar een
population tag toegevoegd, dat kan in elk geval geen kwaad.

> kan ook zijn dat sommige plaatsen wegvallen door "overlap prevention"
> van de teksten..
Dat 'Paris' het verliest van 'Saint-Ouen' is toch raar. Saint-Ouen is als town
getagged en Paris als een city?
Overigens heeft Saint-Ouen een population tag en Paris niet!
(http://www.openstreetmap.org/?lat=50.82&lon=5.02&zoom=7&layers=B00FT)
Dus toch ook daar maar een population tag toegevoegd :)

On Wednesday 04 June 2008 13:40:41 Richard Duivenvoorde wrote:
> uit, maar de verdeling nu: cities towns en villages is wat grof.
Maar die verdeling is er dus wel?

On Wednesday 04 June 2008 14:59:49 Martijn van Oosterhout wrote:
> Tja, ik heb niet zo'n zin om elke plaats een expliciet index te geven,
> waarschijnlijk zal het gebaseerd worden op de place tag. Maar ja, de
> code is er nog niet :)
Het is mij niet duidelijk of dit systeem een tag in de osmdata genereert of
dat uit de osmdata die index wordt gemaakt.

Wat ik gewoon raar vind is dat 'Paris' en 'Amsterdam' op sommige lager
zoomlevels verdwijnen. Als ik voor het eerst op de site van openstreetmap
was, dan zou het mij al snel een slechte indruk geven wanneer belangrijke
steden vrij willekeurig worden weergegeven. In eerste instantie dacht ik dat
Brussel geen tag had toen ik in de omgeving iets zocht en maar nergens
Brussel zag staan. En omdat ik niet begreep (en misschien nog steeds niet:) )
wat het verschil maakt wist ik niet, en dus óf en wat ik eraan zou kunnen
doen.
Buiten deze (volgens mij relatief eenvoudige) gevallen begrijp ik heel goed
dat er genoeg problemen zijn. Lege gebieden met alleen dorpjes of
dichtbevolkte gebieden met veel steden, grootte van de text enz. enz. Daarvoor
zal waarschijnlijk een fijnmaziger zoals de z_index nodig zijn.

Heeft het zin om de capital tag te pushen naar de 'officiële' map features.
Lijkt mij op zichzelf een zinnige tag? Ik begrijp niet goed waarom die niet
al in de map_features is opgenomen.

m.v.g.

Lambert