On Friday 27 June 2008, Milo van der Linden wrote:
> Hallo Martijn(en anderen)!
>
> Ik voel er best wel iets voor om contactpersoon te zijn, kan alleen niet
> goed overzien wat het inhoud. Ik ben 4 juli ook op de digitale pioniers
> dag, misschien kunnen we dan even wat zaken bespreken?

Een journalist kan bellen om wat meer info. Of je krijgt een mail. Op de
meeste persberichten krijg je geen reactie. Soms belt er een. Als
openstreetmap een routeerbare kaart aankondigt die iedereen gratis kan
downloaden en met een muisklik kan installeren op zijn mobile app heb je na 3
minuten de eerste journalist aan de lijn. Maar dat weet je van tevoren, je
kan dan kiezen wie dat verhaal zal doen, je kan een doorverwijslijstje klaar
hebben. Dat wordt mogelijk prime time journaal.

Interessant is ook als ze zelf bellen of mailen, een andere speler doet iets,
hebben we een reactie? Dan werkt een journalist aan een stuk, vaak moet dat
in een uur klaar zijn (bij internet publicaties). Bij een email twee minuten
nadenken over een of twee quotes, opbellen, quotes geven en klaar. Als je dat
zo doet wordt je een bron die niet voor niets gebeld wordt, en sta je vaak
met een quote in stukjes.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante