2008/8/23 Freek <[EMAIL PROTECTED]>

> helemaal
>
> Ah, dat wist ik niet, ik vroeg me al af waar die huisnummers boven de 10000
> toch vandaan kwamen. Toch is de AND data niet echt duidelijk in dit geval,
> de
> even nummers van deze Wold zouden lopen 2 tot 21020. Kan jij dat toevallig
> verklaren, of is het gewoon fout? Ik vraag me sowieso af hoe dat
> AND/teleatlas/navteq systeem ooit goed kan werken: wat te doen met het
> verschil tussen straat 1, nummer 11 en straat 11, nummer 1?

Teleatlas etc, doen het volgens mij ook niet goed. De paar keren dat ik de
TomTom gebruikte kwam ik ook verkeerd uit, maar daar voer je dus huisnummer
2001 in voor Wold 20 nr 1 en 201 voor Wold 2 nr 1. Redelijk onhandig dus.
Die nummer 2 zou ik niet kunnen verklaren, misschien met de data erbij. Deze
situatie is trouwens zo verwarrend dat de situatie Lelystad een vermelding
heeft in de digiD faq.

> Als ik trouwens zoek naar straatnamen waar nummers in voorkomen kom ik
> naast "Plein 1945" e.d. ook wat bijzonderdere "straatnamen" tegen:
>
> Dalweg 12, huisnummer 5 (53.083177,6.874727)
> Heerewaardensestr Hmp 330, huisnummer 3 (51.819982,5.397562)
> Erasmusstraat Nr 06 32, huisnummers 6-32, Apeldoorn
> R I Str 44, huisnummer 2 (51.909644,5.566632)
> Zijwg N347 Hmp 21, huisnummer 144
> Zywg N341 Hmp 150, huisnummer 7
> Graan voor Visch 17, huisnummers 501-17410, Hoofddorp
> Graan voor Visch 15, huisnummers 911-917, Hoofddorp
> Ruiten A Kanaal Oost 5, huisnummers 1-3 (52.889774,7.10047)

Graan voor visch is blijkbaar een uniek geval, met eigne wikipedia entry.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graan_voor_Visch.

De wijk heeft als bijzonderheid dat de
huisnummers<http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisnummer>lopen van 13000
tot 19999; ze zijn gegroepeerd en bewegwijzerd per duizend-
en honderdtal.

> [...]
> alleen naar de data kijk kan ik daar niet uit opmaken welk deel van het
> huisnummer eigenlijk bij de straatnaam hoort. Dat zal dus handmatig moeten
> gebeuren.
> Andersom kan ik natuurlijk wel gewoon de zoekfunctie aanpassen zodat hij
> ook
> even probeert het laatste getal van de straatnaam af te halen en voor het
> huisnummer te plakken. Dat heb ik dus maar gedaan, in de tweede zoekfase
> wordt dit soort invoer ook afgehandeld. Interpolatie zal in een aantal
> gevallen niet goed gaan omdat de notatie ambigu is, maar daar is zo niks

Ik ben wel bereid om het handmatig te doen voor Lelystad, kan dan altijd nog
wat surveyen doen als het te verwarrend is.