De beste methode is nog altijd meerijden, met de betreffende bus, metro,
tram enz.

Van bijvoorbeeld  Haaglanden hebben we heelveel lijnen, in ruw gpx,
zonder haltes.
DWZ om alle haltes te tekenen moet je toch een keer mee....

Verder staan heel veel bus shortcuts (lees busbanen ed) nog niet op de
kaart.
Voor de buslijnen in den haag, waarvan er veel over busstation CS gaan
ben
ik voorzichtig de hele buurt aan het hertekenen, omdat ik de buslijnen
er met geen mogelijkheid
in kwijt kon (lees: OSM leek nergens op ) In Utrecht bij CS kan je
hetzelfde verwachten.

Verder zul je nieuwe rotondes tegenkomen die OSM niet kent,
veel wegen die dubbelbaans zijn en in OSM enkelbaans, en zelfs hele
wijken die er nog niet zijn.

Als je de busroute zelf gereden hebt, helpt je geheugen mee.
De ruwe data van de gewesten is geheel abstract.....en
matchen met de kaart stukken lastiger.

Kortom de winst van de ruwe GPX data is niet zo groot als je hoopt.

Regards,

Ing. Gert Gremmen

ce-test, qualified testing bv