Martijn van Exel wrote:

> Ik zie je graag glimlachen, Milo, want dat staat je goed, maar wat
> betekent deze?
Dat er wellicht veel meer zaken gaande zijn dan je denkt.

> Op het gevaar af dat je vraag vooral retoriek was noem ik wat uit mijn hoofd:
> * De fietskaart
Die wordt ook op de nieuwe oxilion server geplaatst waarna de mensen
achter openfietskaart op de dev omgeving nieuwe zaken testen en wanneer
deze naar wens zijn die door-promoveren naar de nieuwe server, de
stichting OpenGeo zal daar dan een artikel aan besteden op
www.openstreetmap.nl, op de wiki en eventueel op andere plaatsen om het
nieuwe bekend te maken. Feitelijk zoals dat nu dankzij Roeland ook al
gebeurt.

> * Andere thematische kaarten die we in het verleden hebben gehad
> * nieuw.openstreet.nl
nieuw.openstreet.nl is dermate efficient dat is besloten om deze om te
zetten in tile.openstreetmap.nl, zoals al aangegeven in de mail over het
migratieplan. nieuw.openstreet.nl is met name dankzij Stefan en Roeland
ontstaan die allebei zitting hebben in de stichting OpenGeo.

> * De initiatieven om de OSM-data voor Nederland breder beschikbaar te
> krijgen (planets, WMS)
planet.openstreetmap.nl is door Roeland mogelijk gemaakt.
Wat betreft de wms service, hierover zijn contacten met diverse
gemeentes en provincies omdat deze partijen direct belang zouden hebben
bij een wms service.
> * De initiatieven om bestaande data te koppelen / te importeren
> (verleden en lopend)
> * De Garmin-producten van Lambertus
Deze gaan ook op de nieuwe openstreetmap.nl server komen. Lambertus
heeft al gevraagd om de url garmin.openstreetmap.nl en zal die hoogst
waarschijnlijk krijgen. Daarnaast wordt er al nagedacht over een meer
user-friendly interface voor garmin.openstreetmap.nl om te kijken of we
de drempel kunnen verlagen
> * OpenStreetPhoto
Is een project van de stichting OpenGeo die fondsbeheerder is voor dit
project.
> * OSMFoutje
Ik zal er met Richard nog eens over bomen..
> * Gebruik van OSM-data in publieke websites / toepassingen (KPN, RWS,
> Nulaz, Bliin)
Kwestie van uitmelken in de pers, publiciteit aangeven, reguliere pers
opzoeken etc. We zoeken alleen nog een goede plek om dit te publiceren.
> Dan heb ik het alleen nog maar over de dingen die in Nederland spelen.
> Internationaal gebeurt er zoveel..
Met name de zaken die in Nederland spelen zijn interessant. Ze bieden de
mogelijkheid om geinteresseerde nederlanders kennis te laten maken met
openstreetmap, de waarde er van te leren kennen en op die manier in de
toekomst te zorgen dat die waardering omgezet wordt in pecunia,
publiciteit, deelname en/of uitbreiding van openstreetmap afgeleiden
specifiek voor ons als Nederlanders met de mogelijkheid uiteindelijk de
internationale community te verstevigen.
Mensen die OSM nog niet kennen, of
> alleen als kaart, raken vast geinspireerd als dit soort toepassingen
> en afgeleide projecten en producten op een aantrekkelijke en
> overzichtelijke manier bijeen worden gebracht.
Dat is nu precies de bedoeling! Je gedachte is hetzelfde als de onze,
alleen zijn wij er momenteel een heleboel vrije uren in aan het steken.

> [...]
>
> Nou? Wat heb ik gemist? Wie? Wanneer?
Zie mijn commentaar tussen bovenstaande teksten.