Stefan de Konink wrote:
> Hoi Robert,

> Ziet er uit als leuk speelgoed ;) Heeft Peter Repelsteeltje de Vries die
> ook gebruikt voor z'n motor experiment?

Weet ik niet.
Zo ver ik weet is dit product nog niet op de nederlandse markt gebracht.

> Het prerenderen zou alleen een afweging moeten zijn bij data die vaak
> direct zichtbaar is. Omdat jij toch extra informatie hebt (immers je
> weet waar je tracks gaan lopen) zou je ook kunnen prerenderen op de
> stukken waar daadwerkelijk tracks door heen lopen.

Inderdaad,
maar als ik een mirror wil worden voor openstreetmap.nl, zal ik toch
voor heel nederland / europa
tiles moeten kunnen serveren.
En met de lage prijs van harddisk-ruimte, zou ik zeggen dat het een stuk
sneller is om in ieder geval heel NL te pre-renderen.
je zit alleen met de minutely updates die bepaalde tegels moeten laten
expire'en (hmm. hoe schrijf je dat :)

> Het render.py en meta tile script staat waarschijnlijk ergens op de
> wiki, Roeland moet je daar vast meer over kunnen vertellen.
Ik dat deze:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Howto_real_time_tiles_rendering_with_mapnik_and_mod_python
of deze: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pyrender

> Als Cherokee
> promotie medewerker moet ik natuurlijk wel even kwijt dat je daar mee de
> snelste tileserver kunt maken ;)

Ik zat inderdaad al te denken, als ik alles pre-rendered heb om tux of
lighttpd te gebruiken,
maar ik zal cherokee er eens naast zetten qua vergelijking.
Kan ik Cherokee al vanuit een standaard yum repository zo op mijn centos
5 server installeren?

Robert

> Stefan

*Exa-Omicron*