Berlo, L.A.H.M. (Leon) van wrote:

> Ik zoek een manier om specifieke data uit OSM los in een laag te krijgen
> zodat ik elke laat apart op een kaart kan aan- en uitzetten (met
> openlayers).
> Heeft iemand enig idee hoe ik snel (binnen een dag) die data uit OSM kan
> halen, in een database stoppen, serveren via een mapserver? Of zijn er
> truukjes om dit te doen met de NL server?
> De data (per laag) staat onderaan deze mail.

Dit lijkt me bij uitstek een klusje voor Stefan's nieuwe XAPISQL
functionaliteit.

http://xapidemo.openstreet.nl/

Technische info, inclusief de stukken OpenLayers code die je nodig hebt
(en moet aanpassen aan de data die je wilt laten zien):

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/XAPISQL

Als je dus zelf ergens al een webserver hebt met alleen OpenLayers, dan
kun je hiermee jouw gewenste model al bouwen.

De andere, traditionele manier, is om stylesheets te maken voor mapnik,
waarbinnen je de gewenste data laat zien, en deze dan als overlays in
OpenLayers hangt. Dan moet je ook een render-pipeline opzetten met
postgis/osm2pgsql en mapnik, dus meer werk.

--
Lennard