++ 08/07/09 00:57 +0200 - Geert Schuring:

>Grafisch aantrekkelijk kaartmateriaal is volgens mij een hele goeie showcase
>voor OpenStreetMap. Het viel me laatst op dat er op heel veel plekken in
>openbare gebouwen kaarten aan de muur hangen van de lokale gemeente met een
>ring advertenties eromheen. Ik zag dat in de bibliotheek, op het
>politiebureau, bij het consultatiebureau, in de C1000, enz.
>
>Als we een hele mooie kaart maken, kunnen wij ook zulke kaarten laten
>drukken en er advertenties bij zetten om de kosten terug te verdienen. Dat
>zou een hele goeie manier zijn om mensen bekend te maken met OpenStreetMap,
[...]

Ik ben hier niet zo een voorstander van. Op zo'n kaart staat dan ergens
klein vermeld dat het bronmateriaal van OSM is (en licentie), maar de
nadruk is dan toch de kaart en de reclame. Zinvoller is het denk ik om
goed functionerende web applicaties te maken en dat centraal aan te
bieden. Dat zorgt ervoor dat mensen steeds weer terugkomen bij die
website en dus bij de naam.

Daarbij, een web applicatie zorgt er ook voor dat je een specifieke
kracht van OSM kunt laten zien: het kan elke seconden updated worden -
zelfs door eenieder die een fout of een outdated situatie ziet.

--
Rejo Zenger . <r...@zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.