On Fri, 7 Aug 2009, Lambert Carsten wrote:

> Maar die moeten toch geïntegreerd worden in een route relation o.i.d.?
> (ik hoop dat ik geen spijt krijg van die vraag)

Niets moet :) Gezien relaties momenteel zo 'dom' in elkaar zitten. Gaan we
dat eerst eens goed fixen voordat ik iemand vraag routes toe te gaan
voegen.

> Nou nee. De foto' s worden achteraf 'gegeolocated' (!?). Welke richting de
> camera op kijkt zit daar niet in. Uit een track is natuurlijk de
> beweegrichting bekend wat soms helpt. Vaak is duidelijk te zien aan welke
> kant van de weg de track ligt en dus ook hoe nauwkeurig de track is, maar
> zonder track en dus alleen de foto's met geolocatie lijkt het mij wat
> lastiger. Is er een truckje die ik niet ken.
> Overigens zou ik graag betaalbare camera's met ingebouwde gps en
> kompasrichting komen, maar ik geloof dat we daar nog enkele jaren op moeten
> wachten.

Ah :) ik begrijp je, je staat niet naast/bij de halte. Als je dat wel doet
zie gewoon aan welke kant van de weg je loopt.

> Is dit een tijdelijke project en waar moeten die foto's heen dan hou ik er
> voortaan rekening mee?

Foto's mogen altijd naar openstreetphoto.org; dit project is
waarschijnlijk niet tijdelijk. Maar beleeft we een mediamomentje.

Stefan