Op 12 september 2009 10:49 heeft Dick het volgende geschreven:
> Daarbij zijn er toch nog een aantal vragen over hoe we dit taggen. In de
> wiki staan de volgende pagina's:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Bridge_Name
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Bridges_and_Tunnels

Ik ben zelf een voorstander van het tweede voorstel. Het is wel wat
ingewikkelder, maar je kunt er wel meerdere wegdelen combineren tot
één brug. Dat zie ik als een groot voordeel. Ik weet eigenlijk niet of
het voorstel ooit in stemming is gebracht en zo nee, hoe dat zou
moeten.

Zoals ik op irc al zei, als het voorstel wordt goedgekeurd is er
genoeg aan te passen. We hoeven ons niet te vervelen :-S

> Daarnaast lijkt het mij dat er een mooie koppeling kan komen met
> Wikipedia (
> http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Bridges_in_the_Netherlands)
> en bruggen van Amsterdam (http://www.bruggenvanamsterdam.nl/)
>
> Tenslotte heb ik nog een vraag, of en hoe we een brug met een bijnaam
> taggen (zoals: http://www.bruggenvanamsterdam.nl/ijdoornlaan8.htm)

Beiden worden niet in het (2e) voorstel genoemd.

Is dit niet een standaard tag voor zo'n link?
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:url

En een nickname tag in het voorstel opnemen? Geldt een nickname
trouwens niet voor veel meer dingen. Een grote kruising hier in Den
Haag heeft de bijnaam "De Zevensprong" omdat er (je bedenkt het niet
;-) 7 drukke wegen samenkomen. Zou ook handig zijn om dat te kunnen
taggen.
http://tile.openstreetmap.nl/?lon=4.28362&lat=52.07068&zoom=16

Gegroet,
Frank