Sybren A. Stüvel wrote:
> Hallo,
>
> Volgens mij is er bij het mappen van Amsterdam een foutje gemaakt. Ik
> wil die fout graag oplossen, maar ik kan niet goed kiezen tussen twee
> oplossingen.
>
> Het gaat om Amsterdam Noord. De way die de grenzen van Amsterdam
> aangeeft[1] strekt zich niet uit boven het IJ, terwijl daar het grootste

Deze way geeft niet de grens van Amsterdam aan. Deze way geeft de grens
van de landuse=residential van Amsterdam aan. Een subtiel maar o zo
belangrijk verschil. Deze moet je niet verwarren met elkaar.

De administratieve grenzen (van bv Amsterdam[3]) moet je in principe ook
met rust laten, omdat deze vaak geimporteerd zijn en al correct zijn. Je
kunt ze uiteraard wel wijzigen als je concrete en het liefste officiële
info hebt waaruit blijkt dat ze in OSM niet goed zijn.

Als er source=Woonplaatsbesluit[4] en authoritative=yes op staat, dan
zijn ze direct geïmporteerd geweest vanuit gegevens van de overheid. Als
authoritative=yes er niet op staat, maar die source wel, dan zijn ze
waarschijnlijk nagetekend van een document, en mogelijk iets minder
nauwkeurig.

[3] http://www.openstreetmap.org/browse/relation/47811
[4]
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bestaande_geodata_hergebruiken_woonplaatsbesluiten

> [1] http://www.openstreetmap.org/browse/way/26510204
> [2] http://www.openstreetmap.org/browse/way/13465368

De eerste (Amsterdam) heb je place=city gemaakt en de tweede (Amsterdam
Noord) place=town. Heb je hier een goede reden voor? Amsterdam is 1
plaats, met wellicht aparte stadsdelen, maar die zijn geen place=city/town.

--
Lennard