On Mon, 21 Dec 2009 23:24 +0100, "Floris Looijesteijn" <o...@floris.nu>
wrote:

> Nee hoor, ik had de indruk dat dit eenzelfde soort discussie was als die
> over wel of niet officieel fietspad maar ik haalde wat dingen door
> elkaar...

Ik weet niet welke discussie dat is, maar het zou best wel eens dezelfde
discussie kunnen zijn. Je hebt veel paden die opengesteld zijn voor
fietsers door de terreinbeheerder, maar waar geen RVV-borden staan. Als
ik geen RVV-bord zie, dan is er voor mij geen bewijs dat het een
openbaar fietspad is en tag ik het dus access=permissive.

> access=yes lijkt me trouwens vrij 'default' dus ik vraag me af of dat
> hier handig is om onderscheid te maken.

Toch zou ik graag een onderbouwing willen zien waarom de default
access=yes (openbare weg) zou zijn. Ik vind access=permissive
(opengestelde weg) als default logischer. Een openbare weg is namelijk
altijd opengesteld, maar een opengestelde weg is niet altijd openbaar.

Groet, Rik