Hallo OSM'ers,

De data die we van AND hebben gekregen, reflecteert dat altijd de
werkelijkheid of is een deel ook slechts planning? Mijn schoonzus
woont in Middelburg in een wijk waarvan de eerste huizen in 2006
opgeleverd zijn. Er wordt nog steeds aan de wijk gebouwd. We hebben
zitten zoeken naar de ingang van de wijk (dat is ongeveer elke week
anders) en wilde een nieuwe straat en een nieuwe rotonde in OSM
zetten. Onze GPS trace loopt prachtig over de bestaande OSM data, tot
we bij die wijk komen. Daar wijkt onze GPS-data af van een sloot en
paar wegen in OSM.

De sloot komt uit de 3dshapes import, en die is waar ik heb gezien erg
precies. Sloten kunnen echter ook verplaatst worden. Ik weet de
precieze geschiedenis van het gebied niet, ik kan alleen op m'n GPS
afgaan.

De trace is te vinden op [1] en het betreffende gebied op [2]. Ik heb
expres wat meer data in de trace gehouden, zodat je kan zien dat het
voor het grootste deel heel goed overeenkomt met de OSM-data. De GPS
die ik heb gebruikt is een OpenMoko Neo Freerunner met externe
GPS-antenne.

[1] http://www.openstreetmap.org/trace/590808/view
[2] http://osm.org/go/0EmHYrUN--

Denken jullie dat één GPS trace genoeg is om de data in OSM te gaan
aanpassen? Of zijn er toch meerdere traces nodig om de AND en 3dshapes
data te gaan "tegenspreken"?

Groet,
--
Sybren Stüvel