On Saturday 13 March 2010, Sybren A. Stüvel wrote:

> DE library voor geometrische algoritmen is CGAL: http://www.cgal.org/

Helemaal mee eens, maar CGAL houdt zich bezig met discrete algoritmen en data
structuren die werken op bijv. verzamelingen punten, polygonen, polyhedra,
etc. Zie:
http://www.cgal.org/Manual/last/doc_html/cgal_manual/packages.html#part_V

Als ze het hebben over een "triangulation", gaat het niet over het meten van
afstanden en hoeken, maar om het opdelen van polygon of verzameling punten in
een verzameling driehoeken.

Het mooie van CGAL is dat ze exact zijn: als je normaalgesproken met
geometrische formules rekent m.b.v. floating point getallen op een computer
maak je veel afrondingsfouten die ervoor zorgen dat een punt bijvoorbeeld de
ene keer aan de linker kant van een lijn ligt en de andere keer aan de andere
kant. Door middel van slimme truuks (die iets meer rekentijd kosten) kan CGAL
daar omheen werken (maar je kan er ook voor kiezen om hier geen gebruik van
te maken).

Je zou voor jouw applicatie dus wel gebruik kunnen maken van de exacte
primitieven van CGAL om je berekeningen te doen, maar ze hebben geen
kant-en-klare beeld(manipulatie/vergelijkins)functies.

Tot zo ver de intro CGAL ;-)

--
Freek