On 25-6-2010 11:33, Stefan de Konink wrote:
> Wat betreft Top10Vector lachen insiders zich nu ook in hun vuistje, en
> precies de reden waarom hier alles geheim moet. Voorkomen dat een aantal
> mensen het al verpesten voordat je er wat nuttigs mee hebt gedaan.

Ik ben slechts een gebruiker van OSM. Als ik Rejo's mail lees, was de
oorzaak van de twijfels juist het geheim houden van zaken.

Ik kan snappen dat tijdens onderhandelingen slechts een beperkt aantal
mensen zich hiermee bezig houden, aangezien zaken dan gevoelig liggen.
Als er eenmaal een besuilt is genomen dat data geimporteerd kan worden,
vind ik dat bij een open systeem als OSM het belangrijk is dat de
gemaakte afspraken openbaar gemaakt worden. Dus niet één keer verteld
aan mensen die dan interesse tonen, maar op een vaste plek op osm.org.

Sybren