Was al eerder bezig geweest lang voor de botwijziging om de
wegenclassificatie bij mij in de buurt aan te passen. Vaak van
tertiair naar unclassified (in eerste AND import was bijna elke kleine
weg en erfoprit als tertiair getagd) en van secondair naar tertiair
voor wegen die alleen maar een paar kleine dorpjes met elkaar
verbinden.

Blijft toch altijd een kwestie van inschatten aan de hand van de
lokale situatie. Na de botaanpassing heb ik het idee dat er bijna geen
secondary/tertiary wegen overblijven. Ben nu de wijdere omgeving wat
aan het nalopen, want van die wegen die steeds wisselende stukjes
secondary/tertiary en tertiary/unclassified hebben ziet er natuurlijk
niet uit.

Ik ben nu echter geneigd om een deel van de wegen met importance_level
5 toch tertiary te houden en ook een aantal wegen met importance_level
4 ook als secondary te houden (zeker als deze laatste een N nummer
hebben als ref!!)

Ik zal proberen het noorden van Friesland te doen, echter in het
zuiden van Friesland ben ik veel minder goed bekend en is het dus
lastiger om de lokale situatie in te schatten.

Wat ik wel lastig vind is makkelijk te kunnen zien welke stukken wegen
in AND secondary waren met importance level 5. Als die al door de
bot-aanpassing (deels) aangepast zijn tot tertiary ben je die info
kwijt. Is daar nog extra info waar je op kan selecteren of filteren?

Groeten Theun,