Deze email is primair bedoeld voor diegenen die groots bijgedragen hebben aan de regio Assen: Richard van der Weerd, ToffeHoff en misschien nog een paar, hoewel de mening van anderen ook gewaardeerd wordt :-)

Nominatim, de naam-opzoek dienst van openstreetmap heeft moeite met de tag: place_name die op verschillende straten in Assen te vinden is. Voorbeeld: [1].

Nu is deze tag er eentje van de categorie "hoofdpijn" aangezien de functie in de loop der tijd veranderd lijkt te zijn. Zie hiervoor de discussie [2].

Nu het gebruik van de place_name tag niet meer met het actuele toepassing lijkt te kloppen zou ik deze graag om willen taggen naar iets zinvollers. Er zijn in mijn ogen twee opties:

1- Aangezien er een boundary way/relatie rond Assen ligt [3] zijn de place_name tags redundant en zouden simpelweg verwijderd kunnen worden. Immers: alle wegen zijn geografisch binnen deze boundary way reeds aan de plaatsnaam Assen gekoppeld.

2- De "place_name=Assen" tag wordt vervangen door de huidige standaard: "is_in:city=Assen".

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar optie 1.

Ik ben bereid het vuile werk te doen en de aanpassing door te voeren. Gaan jullie akkoord? Is er iemand die zegt: laat mij het doen?

[1] http://www.openstreetmap.org/browse/way/4667789

[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Key:place#Difference_between_name_and_place_name

[3] http://www.openstreetmap.org/browse/relation/1433676