On 25-3-2011 19:54, Matthijs Benschop wrote:
Ik heb laatst een autocad bestand gekregen van een nieuw bedrijventerein.
Omdat je deze niet 1-2-3 kan copy pasten naar osm, heb ik speciaal
hiervoor een rd-dxf2osm tooltje geschreven.

Er zijn wel tools beschikbaar om vanaf (bepaalde) dxf'en naar iets openers te gaan.

1. Node duplicates worden alleen gezien wanneer ze exact gelijk zijn. Dit
gaat al snel fout met de precisie van een double. (is overigens makkelijk
op te lossen)

Afronden op de maximale precisie die OSM gebruikt, en dan vergelijken.

2. Het originele bestand heeft iets te veel nodes in de polylines (zie
fietspad bij rotonde)

Vereenvoudigen? Je kunt in JOSM met verschillende parameters voor simplify (area) spelen, zodat je wel het verloop van een weg houdt, maar toch overbodige nodes kwijtspeelt.

3. OSM heeft lang niet voor alle data die ik kwijt wil tags beschikbaar.
Bijvoorbeeld de stoep, asfalt oppervlakte en druppels.

Stoep -> zie tagging ML van de afgelopen dagen.

Asfalt -> surface=asphalt

Verder moet je jezelf de vraag stellen of je alle data die je in je dxf hebt zitten wel kwijt *wilt* in OSM? Bijvoorbeeld die druppels.

4. Erg veel werk om alles aan elkaar te knopen. OSM werkt met ways/areas,
Autocad bestanden zijn een verzameling van lijntjes.

Goed he? :)

Ik heb er ook al heel wat uurtjes aan besteedt.

5. De RD conversie is naar ETRS89, dus max. 30cm afwijking met WGS84.

Dat kan beter! :)

Graag jullie commentaar. De code is voorlopig niet opensource vanwege
rdnaptrans, maar bij interesse wil ik deze graag uitlenen ;-)

Waarom geen (variant van) proj4 gebruiken?

--
Lennard