Hey!

Lennard en ik zijn een tijdje terug druk bezig geweest met woonplaats (en dus ook gemeente) grenzen[1]. Je schema zoals je het beschrijft klopt wel zoals je kan zien op [2]. Echter als je de hiƫrarchie wil behouden zou ik een admin_level=12 introduceren en daarvan dan buurten maken. Het slaat natuurlijk nergens op om alles netjes met admin_levels te doen en dan buurten met een andere tag. Dat het dan niet word opgepikt door nominatim word opgepikt is jammer maar dan moet die gefixed worden en niet de data omgetagd (zelfde geld voor die verschrikkelijke is_in tags, maar dat is een ander verhaal).

Een gemeente met stadsdelen kan wel degelijk ook woonplaatsen hebben. De gemeente Amsterdam heeft 2 woonplaatsen (Amsterdam en Amsterdam Zuidoost) en de woonplaats Amsterdam heeft dan weer verschillende stadsdelen.

Kortom ik ben meer voor uitbreiden van admin_level dan voor het opeens overspringen naar andere tags.

Groet,
--Roeland

[1] http://woonplaatsgrenzen.openstreetmap.nl
[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Admin_level#11_admin_level_values_for_specific_countries