On Tuesday 10 May 2011 08:55:08 Rick van der Zwet wrote:
> Hi talk-nl,
>
> Korte introductie, ik kijk al een tijdje mee met de mailinglijst, als
> nieuweling met OSM. Vind de Open Source GIS informatie systemen
> interessant en gebruik OSM voornamelijk onderliggende layer voor de
> Wireless Leiden kaarten, maar wil ook gaan editen. Vandaar het
> volgende:
>
> Als uitdaging heb ik genomen om Zoeterwoude netjes te
> plotten/corrigeren waar nodig.  Ik heb een heleboel stukken die
> landuse=farmland moeten worden. Dat is redelijk simpel te doen, echter
> [...]

Hallo,

Ik gebruik voor alle sloten breed of small waar bijna altijd water in staat
waterway=drain. Een duiker is waterway=... + tunnel=culvert.

Ik gebruik waterway=ditch voor sloten die bijna altijd droog staan. (Daar zijn
er niet zoveel van in het westen van het land)

Als het een smalle sloot is dan teken ik alleen een way. Is het een brede
wetering, dan teken ik zowel een way in het midden met de waterway tag als
de "omtrek" met de natural=water tag.

Ik zou voor de weilanden _NIET_ landuse=farmland of landuse=farm gebruiken. In
de 3dShapes import is er duidelijk onderscheid tussen de weilanden en de
akkers. Door alles om te taggen naar farm(land) raken we informatie kwijt.
Ikzelf gebruik landuse=meadow + meadow=agricultural voor de weilanden.

Voorbeeld gebied (bij Lexmond):
<http://www.openstreetmap.org/?lat=51.96247&lon=5.05326&zoom=16&layers=M>

--
m.v.g.,