Hoi Cartinus,

> Ik snap de volgende omschrijving uit het document niet helemaal. Kun je die
> misschien toelichten (of
> een foto met een voorbeeld;):
> Aanliggend fietspad
> * op het niveau van de rijweg en visueel van gescheiden door afwijking in
> materiaal of kleur.

Wat er mee bedoeld is is een volwaardig fietspad (dus verplicht gebruik voor
fietser, verboden voor gemotoriseerd verkeer etc) die echter direct naast de
weg ligt (max 1 meter). Verschil met fietsstrook is dus dat er een scheiding is
van de weg. Verschil met vrijliggend fietspad is dat die verder weg ligt.

Typisch voorbeeld is dit:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Copenhagen_Style_Bike_Lane.jpg

> Kijk hier eens goed naar de foto's (let vooral op het centimetergrid):
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:surface>
> cobblestone zijn kinderkopjes, geen klinkers.
> paving_stones zijn klinkers
> paving_stones:30 zijn stoeptegels (30x30cm)

Bedankt voor je opmerking, zullen we meenemen.

>Voor versmallingen zou je ook eens hier kunnen kijken (als ze tenminste bewust
>zijn aangelegd):
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:traffic_calming%3Dchoker>

Dit is niet wat wij bedoelen. Traffic_calming voor fietsers bestaat volgens mij
amper. Het gaat hier om hinderlijke versmallingen door b.v. een
transformatorhuisje of een of ander pal op de fietspad.

Groeten,

   Dirk