Op dit moment is het "recreatiepad" Het Lint (Leidsche Rijn/Vleuten) als volgt getagd:

access <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access?uselang=en-GB>= yes
bicycle <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:bicycle?uselang=en-GB>= yes
cycleway <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway?uselang=en-GB>= no
foot <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:foot?uselang=en-GB>= yes
highway <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:highway?uselang=en-GB>=pedestrian <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway=pedestrian?uselang=en-GB>
motor_vehicle = no
name <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:name?uselang=en-GB>= Het Lint
source <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:source?uselang=en-GB>= survey surface <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:surface?uselang=en-GB>= asphalt

Volgens de borden is het een voetpad (verkeersbord G7), met een onderbord "fietsen toegestaan". Vanwege de breedte is highway=pedestrian op zijn plaats; n.a.v. het onderbord is bicycle=yes ook te verdedigen; access=yes, motor_vehicle=no en foot=yes lijkt me gewoon dubbelop. Brommers en snorfietsen zijn niet toegestaan (dit wordt echter niet gehandhaafd). Ik twijfel echter aan "cycleway=no" omdat dat ogenschijnlijk conflicteert met "bicycle=yes". Bovendien is het niet gebruikelijk om te taggen wat iets NIET is (anders kan ik er ook shop=no opzetten - waar houdt het op?). Ik stel dan ook voor om cycleway=no te verwijderen.

Wie schiet?

Colin