Vorig jaar heb ik OSM rondom Gorinchem aangepast door panden en adressen
uit de BAG toe te voegen.
Ik had ook de beschikking over postcodes maar die mochten vanwege
licentiebezwaren nog niet worden toegevoegd.
Vandaag, per 1 februari 2012, mag het wel.

De vraag is nu hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Alle adrespunten die ik wil uitbreiden met een "addr:postcode" tag, hebben
nu in principe al een tag "bag:vbo_id".
Ik kan een lijst genereren van alle verblijfsobject_id's met bijbehorende
postcodes.

Liefst zou ik hieruit een script met update-query's genereren die ik kan
loslaten op OSM.
Ik maak voornamelijk gebruik van JOSM en kon geen plugins vinden die in dit
soort functionaliteit voorzien.
Waarschijnlijk moet ik dit vanuit een andere invalshoek benaderen.

Iemand hints hoe dit aan te pakken?

Met vriendelijke groet,

Ruud den Blanken
Gorinchem