Hoi Pander,

in essentie is OpenStreetMap een bak met data die voor een ieder te
donwloaden is om op basis daarvan toepassingen te maken. De weergave op
osm.org laat niet alle data zien. Het zou de kaart op een gegeven moment
ook redelijk onleesbaar maken. Bij Google Maps is de kaartweergave sinds
kort gepersonaliseerd aan je persoonlijke zoekvoorkeuren, om te zorgen dat
je geen 'information overload' krijgt. Mogelijk komt er ooit een
mogelijkheid dat je ook bij oms.org een meer flexibele weergave krijgt. Het
nadeel van een geheel op vrijwilligers draaiende community hebt, is dat er
niet een groepje mensen bezig is om dat te regelen. Vanuit de beschikbare
data is dat echter makkelijker te doen: zo is het met een aanpassing in
styles bij een Garmin kaart eenvoudig mo elke gewenste wijziging door te
voeren.

Mijn tip is om vooral door te gaan met het invoeren van deze POI's, dat
geeft immers een verrijking van de OSM database.

Cheers, Johan