Hallo allemaal,

Frank suggereerde (op het forum, of op de mailinglijst, dat ben ik even kwijt)
de knuppel die ik in deze twee hoenderhokken gooide daar onderhand maar weer
eens uit te halen. Ik wil de discussie nog even een dagje laten doorlopen,
zodat ook de weekend-only mappers er nog iets over kunnen roepen. Deze thread
loopt per slot van rekening pas 23 uur.

Wel even een poging tot tussenstand:
1. Allereerst: smaken verschillen. de een wordt blij van een forum, de ander
van een mailinglijst. Tja, de een houdt van ligfietsen, de ander stáát liever
op de pedalen. Maar om de ene of de andere vorm nou verouderd te noemen... Het
zijn allebei uitvindingen uit de vorige eeuw ;-)

2. De opmerking het forum zich makkelijker leent om een discussie met
plaatjes/screendumps te voeren vond ik de belangrijkste inhoudelijke bijdrage;

3. Opvallend dat de mailinglijst door sommigen meer wordt gezien als een
aankondigingenkanaal (events, serverbeheer), en het forum meer als een platform
voor inhoudelijke mapperstalk (m.n. over het toepassen van diverse tags);

4. Diverse suggesties voor het aan elkaar knopen van deze 2 kanalen, maar ik
heb nog geen concrete manier hoe dat zou moetne voorbij zien komen;

5. Er waren wat aanwijzingen (oa van Marc Zoutendijk) over abonneren/RSS-feeds.
Dat blijkt voor velen nog wat gedetailleerdere uitleg nodig te hebben:
inmiddels begrijp ik dat je je op een forum kunt abonneren (dan krijg je een
melding bij nieuwe threads - niet de mail zelf!) en dat je je op threads kunt
abonneren (dan krijg je een melding - wederom niet de mail zelf!) bij een
nieuwe reactie. Hoe dat mixt met de RSS-feed van het forum is me nog niet
duidelijk;

6. Her en der nog onbekendheid met elkaars bestaan.
Misschien handig als de 2 kanalen in een footer/signature naar elkaar kunnen
verwijzen?

7. Nog meer kanalen?
De IRC-logs (http://mijndev.openstreetmap.nl/~rullzer/irc-logs/) lijken niet
meer te bestaan.
De hashtag #osmnl levert over 2013 en 2014 5 hits op, waarvan 60% betrekking
heeft op OpenStreetMap

Nieuwe inzichten en aanvullingen zijn uitermate welkom, herkauwen van eerdere
argumenten iets minder.

Groet,

Gert-Jan-met-streepje