Persoanele care au participat în weekend în Bucureşti la osm mapping party
si doresc să spună în câteva cuvinte cum au fost, pot să dea reply la acest
mail sau privat lui Raluca cojocaru (este in Cc )
---------- Forwarded message ----------
From: "Raluca Cojocaru" <raluca88cojoc...@gmail.com>
Date: 20 May 2014 17:15
Subject: articol - open street map
To: "Badita Florin" <baditaflo...@gmail.com>

Harta liberă a Bucureștiului a crescut semnificativ, weekendul trecut,
datorită unui grup de voluntari pasionați de tehnologia OpenStreetMap.

Primul „OpenStreetMap Mapping Party” din București a strâns laolaltă circa
15 împătimiți ai aplicației ce permite dezvoltarea celei mai dinamice hărți
digitale a lumii.

Evenimentul, care s-a desfășurat pe parcursul a două zile la sediul
ActiveWatch din București, a avut un real succes. Participanții au
socializat, s-au distrat, au mers pe teren, au descoperit locuri
extraordinare și neștiute din orașul lor, iar seara le-au marcat pe harta
OpenStreetMap a Capitalei.

„Am constatat un real interes față de această tehnologie și cred că din ce
în ce mai multă lume se va folosi și va contribui la dezvoltarea hărții
Bucureștiului pe această platformă. La finalul primei ediții din București,
pot spune că sunt foarte fericit că lumea este interesată de OpenStreetMap
și doresc să realizeze o hartă a Capitalei poate la fel de completă ca în
Germania”, a declarat organizatorul primei ediții din București, Florin
Bădiță.

Proiectul global de cartografiere colaborativ a înregistrat cea mai rapidă
creștere a numărului de utilizatori, având peste 1.500.000 de contribuabili
înregistrați în întreaga lume.

În România, comunitățile OpenStreetMap sunt în continuă dezvoltare, însă în
anumite țări, precum Germania, informațiile OpenStreetMap le-au depășit
numeric pe cele ale Google.

„Sincer, am venit din curiozitate, nu prea am înțeles de la început despre
ce e vorba și am vrut să mă lămuresc. Mi-a plăcut să merg pe teren, să văd
multe locuri interesante de care nu aveam habar că există în împrejurimi și
apoi să le adaug chiar eu pe o hartă de care se vor folosi mulți oameni. E
un fel de Wikipedia, doar că e hartă. Și e foarte practică și actualizată.
O recomand cu drag. Sper ca la ediția a doua să se strângă cel puțin 100 de
oameni la fel de fascinați de hărți”, a spus Raluca Cojocaru, participantă
la eveniment.

OpenStreetMap (prescurtat OSM) este un proiect colectiv, în regim open
source, ce are ca scop construirea unei baze de date geografice globale cum
ar fi atlasele rutiere, folosind atât date introduse manual, având ca
fundal imagini spațiale, cât și date colectate de pe dispozitive GPS.

Mai exact, pe OpenStreetMap ai ocazia să cauți o anumită stradă, să găsești
marcat pe ea toate punctele de interes, precum farmacii, bănci, magazine,
hoteluri, sedii ale unor instituții, și chiar ghene de reciclat sau locuri
unde găsești apă potabilă. La fiecare punct de interes găsești, după caz,
programul de funcționare sau alte detalii importante.

--
*Raluca Cojocaru*
0754477096