Tack Markus för att du avslutade vad jag påbörjade!

Simon, jag frågade om detta på Wikipedia, och där hävdades att
gränserna inte alls är speciellt noga, framförallt för att de tar mer
hänsyn till trafiksäkerhet än att vara noggranna. Så de ska man nog
inte gå efter. Bästa är att gå efter de gränser som finns på
Ekonomiska kartan, även om dessa också kan ha ändrats något sedan
dess, främst för att få bort enklaver och exklaver.

/Andreas