On Monday, October 18, 2010 at 19:23 CEST,
     Peter Kindström <peter2...@infolagret.se> wrote:

> Nu har jag kontrollerat klart alla Europavägar. Det är egentligen
> bara småsaker kvar, som jag lista här nedan.
>
> Jag har INTE uppdaterat på wikin, utan detta är ett eget test av min
> idé att skapa en mer visuellt trevlig statussida för OSM i Sverige.
> Om du åtgärdar något får du gärna avrapportera det (klicka bara på
> raden) på följande sida:
> http://www.infolagret.se/openstreetmap/national.php?ref=europa
> och eventuellt också på OpenStreetBugs!

Bygger vi inte upp väldigt mycket redundans nu? Med ovanstående har vi
wiki och OpenStreetBugs, fixme-attribut och säkert någon annan metod
för att markera vad som behöver göras. Jag har inget emot alternativa
(och redundanta) datarepresentationer, men dubbelunderhåll tycker jag
att vi ska akta oss för.

Varifrån kommer procentsiffrorna, är det godtyckliga uppskattningar?
Borde man inte kunna ordna så att åtgärdade OpenStreetMap-buggar
automatiskt tas bort härifrån?

> (När jag får tid/ork tänkte jag utöka mina script så att jag
> kan skapa en wiki-tabell automatiskt utifrån datat på ovannämna
> webbsida. Då kan jag enkelt klippa & klistra in den färdiga
> tabellen på wiki-sidan - allt för att slippa dubbelarbete.)

Behöver wikisidan överhuvudtaget uppdateras om informationen ändå
finns på din sida?

[...]

--
Magnus Bäck