Hej igen!
Nu har jag också publicerat den text jag skrivit kring ODbL-licensen:
  http://www.infolagret.se/openstreetmap/odbl-info.php
Där finns också ett förslag på brev att skicka till de som ännu inte
tagit ställning till licensbytet.

Förhoppningsvis har jag sammanfattat licensskillnaderna tillräckligt
bra.. Jag har också försökt belysa för- och nackdelar, men det är svårt
att få med allt. Har jag fattat någorlunda rätt?

Är det förresten någon som börjat be andra OSM:are att ta ställning? I
mitten av veckan ökande antalet noder/sträckor/relationer med godkänd
licens från 50% till drygt 75%. Någon gjorde nog ett ryck?

Tycker ni vi borde sätta igång någon form av kampanj (via wiki-sidan,
webbplatsen och forumet) redan nu eller ska vi ligga lågt till dess OSMF
har gått ut med sin infomation?

Hälsningar
Peter Kindström