Ja, men jag pratar inte om routes utan om roten, en äldre indelning av
Lunds centrum i stadsdelar, från tiden innan kvartersindelningen
fanns. Den är fortfarande relativt använd i främst
bevaringssammanhang. Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Rote

Markus har rätt i sitt första inlägg, men vad ska användas som "yttre
gräns"? Det går ju inte att dela på en yta, så i så fall måste alla de
yttersta ytorna bli outer i relationen. Är det korrekt tolkat?

/Andreas

>>> http://www.openstreetmap.org/browse/relation/1364351
>>> http://www.openstreetmap.org/browse/relation/1364324
>>> http://www.openstreetmap.org/browse/relation/1364241