Hej!
Ursäkta om detta är lite off-topic!

Jag har bara Linux på mina datorer och har gjort en presentation inför GIT 2011 i OpenOffice. Nu är det så att Elmia inte kan hantera OOo-filer utan bara PowerPoint, så precis som rubriken på deras tekniksida(1) säger är alternativen "Powerpoint eller gospelkör" -inte OpenOffice! :-) ;-)

Är det någon här som har erfarenhet av tala på såna här tillställningar och vet om detta är vanligt och vad som är mitt bästa alternativ:

 1. Ta med egen dator och koppla mot projektorn
 2. Installera OOo på USB-sticka och köra därifrån (t.ex. Portableapps.com)
 3. Konvertera till PDF (kan man lita på att det blir bra?)
 4. Konvertera till Pp hemma och ta med
 5. Konvertera med Elmia-datorns Pp
 6. Annat?

Tack för hjälpen!!

Och jo, jag ska försöka få Elmia att lägga in OOo, men de vet väl knappt hur man stavar det... :-(

/Peter Kindström

(1) http://www.elmia.se/sv/meetings/Konferens/Moten--Event/Teknik/