Vad jag vet har den aldrig legat på map features, men används på vägar
som klassificeras som stamvägar i Sverige:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stamv%C3%A4g#Sverige

Å andra sidan kanske det är onödigt då alla dessa ändå ska taggas som
trunk, men eftersom många av dem trots allt är motorvägar, och inte
alla motorvägar är stamvägar, behövs den kanske ändå.

Detta visar väl än tydligare att motorvägar borde taggas
highway=trunk; motorway=yes eller liknande istället för att ha en egen
vägklass...

/Andreas